miercuri, 8 iulie 2009

Bacalaureat 2009

Prima proba: Romana oral -10

Inainte cu vreo 2 zile m-am panicat in ultimul hal ca nu o sa iau bacalaureatul. Eram in ultimul hal de obosita si deprimata, vroiam doar sa se termine totul. S-a enervat fratimiu, ne-am dus sa luam niste gyros si am inceput sa citesc subiectele cu el. Mi-a garantat 9 in cel mai rau caz la oral, si asta daca am ghinion. Am aflat de duminica ca eram programata pe la 3 si 20. Luni cand m-am trezit nu am putut manca nimic, nu mai tineam minte nicio caracteristica a stilurilor dar am zis asta e, trebuie s-o fac si p-asta! Ajung la liceu la 2, am aflat ca se decalase programul foarte rau, astfel am intrat la 2 si 20. No time for panic. Totusi toata lumea din curtea scolii vorbea de cat de oribila e comisia 4, ca de la ora 9 de cand a inceput nu au dat niciun 10 si ca s-au dat foarte multe note de 7 si 7,5. Evident eu eram la comisia 4, nici nu-mi imaginam altfel.

Ajung in fata salii, asteptam cu o colega. Iese o tipa de la o alta comisie, luase 9 dar stia de ce. Iese si de la comisia noastra un tip foarte suparat. Luase 8.5, nu avea chef de comentarii. Deja tremuram. Intra si prietena mea, ii urez bafta, raman singura. Pe cand ma plimbam pe niste nori rosii imaginandu-mi stelute care-mi vorbeau aud usa. Ma ridic, si aranjandu-mi camasuta ma indrept spre usa de dupa colt sa vad daca pot intra. Soc! Dau fata-n fata cu una dintre profesoare care iesise sa vorbeasca la telefon. Ma asez la loc cuminte si astept.

Fix cand trebuia sa intru eu, iese un coleg din sala de vis-a-vis. S-a uitat pe foaie, mi-a zis ca a luat 10 si dupa ce mi-a dat un hug de good luck... am intrat in pestera. Extrag biletul 84, vazand de pe spatele lui ca nu e nici prea lung sa ma incurc in informatii, nici prea scurt sa nu am ce abera. Ma asez in banca, incep sa-mi citesc textul dar nu puteam fi atenta la nimic din ceea ce citeam. Ma tot uitam in jur sa vad ce se intampla. Profesoarele incepusera sa il ia la misto pe un tip. De ce... nu stiam pentru ca nu fusesem atenta, insa deja incepusem sa ma sperii. Textul era Radu Petrescu - Matei Iliescu si la prima vedere mi-a parut atat de banal incat nu stiam ce sa spun despre el. Am incercat totusi sa ma concentrez si am scris ce imi cereau in cerinta si doar 2 sau 3 lucruri pe care nu mi le cereau dar le-am considerat importante.

Intre timp un coleg de-al meu s-a dus in fata si a inceput sa citeasca cerinta 1. Nu termina bine ca profesoarele il roaga sa treaca mai departe. S-a certat un pic cu ele pentru ca el vroia sa citeasca in continuare cand ce le spune... "Nu, mai bine mai citesc de la punctul 1, ca 2 si 3 le-am facut mai prost". CE?!?! Cum sa le spui asa ceva? Erau obligate sa nu-ti dea 10 dupa aceasta faza. Si a luat intr-adevar 9,5. Alta colega, Diana, care era chiar in fata mea a inceput sa tipe la ele "NUuu, va rog, mai lasati-ma un pic, mai am doar un pic, va rog frumos, VA IMPLOR MAI LASATI-MA UN PIC". Evident ca au lasat-o si a luat 10.

Dupa ce a plecat Diana, m-au chemat pe mine. Am facut doar ce mi-au zis si cand mi-au zis. Ajung in fata, imi zice una dintre profesoare "Doamne, fetita aia ar trebui sa ia niste calmante ca altfel nu o vad bine." Rad si eu cu ele, mai mult de complezenta. Le zic numarul biletului si incep amandoua a-mi spune ce bilet frumos si usor am tras, si vai ce text frumos si vai si vai. Incep sa citesc. La un moment dat mentionez ca exista in text epitete, comparatii si metafore. Bine, 2 epitete, si fiecare dintre ele se gaseau in comparatie respectiv in metafora. Prin urmare nu le-am repetat si ma trezesc cu una dintre profesoare intrebandu-ma "... Ce metafore ai gasit tu in text?" foarte sceptica. Ii raspund frumos. "Da, ai dreptate, foarte bine." Ajung la punctul 3 unde incep sa aberez despre ideea sculturii si a relatiei dintre artist si opera. Inchei. Una dintre profe mi-a spus ca am cam minimalizat rolul artistului prin ce am spus la final dar ca a fost bine.

Nu mi-au mai indoit foaia, mi-au dat-o direct si din pacate am vazut din sala ce nota am luat pentru ca nu am putut sa-mi exteriorizez sentimentele de imensa fericire si uimire care ma cuprinsesera.

Proba 2: Engleza oral - 10

Desi era tot proba orala nu-mi faceam asa multe griji pentru ca era vorba de engleza. Imi faceam doar griji sa nu ma incurc si sa-mi dea cumva 9,5 pentru ca ar fi stupid avand in vedere ca am CAE cu A. In orice caz ajung la liceu, intru in doar 10 minute pentru ca se decalasera iarasi si vad in sala inca 10 persoane care scriau si prin urmare trebuiau sa fie ascultate inaintea mea. Imi iau biletul 17 si ma duc in banca. Textul incepea cu un cuvant pe care nu il stiam asa ca am decis sa ma uit intai despre ce e vorba. "Israeli" "Gaza" Auleu nu stiu nimic despre subiectul asta. Incep sa citesc, era destul de greu daca imi pica textul ala la orice alt examen, dar fiind bac, m-am descurcat ok. Mai ales ca nici nu ma ascultau :)). "Aa, bilingv. 10 la romana. Ok, bravo!"

Proba 3: Romana scris - 8.7

Nu am invatat la romana. Recunosc, nu-mi place sa citesc carti romanesti. Mi se pare ca toate sunt pe aceeasi idee a taranului si nu-mi plac. Subiectul 1 am rezolvat maxim 20, subiectul 2 niciunul iar la subiectul 3 Dumnezeu cu mila. Inainte de examen totusi, vreo 2 zile, am recitit cateva comentarii pentru fiecare opera. La poezie stateam incredibil de prost, la proza eram ok.

Inainte de examen panica maxima in curtea scolii. Eu ma rugam la un 5, vrand doar sa trec, toti ceilalti vroiau note mari ca deh, e romana, nu matematica. Tocmai: e romana, e subiectiv, e problema. Am stat ceva vreme in sala pana au venit subiectele. Toata lumea era stresata, auzeam doar "PICA ENIGMA OTILIEI" "BA NU" "BA PICA EMINESCU" si am preferat sa vorbesc cu un tip care era deprimat ca murise MJ "Mie nu-mi mai pasa de bac... a murit Michael. Eu sunt trist". Vin subiectele tipa o fata din clasa "Ultima noapte!" si rasufla usurata. Si eu la fel. Era singura carte pe care o citisem [chiar daca nu in intregime :P] si care mi-a placut.

Toate 3 subiectele se bazau pe tema iubirii. La subiectul 1 am repetat aceleasi idei despre iubire pentru ca altceva nu mai era in acea poezie [Infrigurare - Lucian Blaga]. Subiectul 2 a fost decent pentru ca trebuia sa aberez pe tema iubirii si chiar nu aveam chef. La subiectul 3 nu credeam ca scot 2 pagini. Am scos 3 :).

Sunt chiar fericita de nota, nu am copiat nimic, nu am tocit. A, si am luat mai mult decat cei care erau siguri ca la romana iau peste 9.

Proba 3 1/2: Basement Jaxx & Moderat @ Arenele Romane

Sambata seara, m-am hotarat ca am nevoie de un pic de relaxare. Prin urmare, dupa o discutie cu fratimiu, am ajuns sa merg la Basement Jaxx. A fost o seara foarte draguta, m-am ametit repede din cateva beri pentru ca nu mai bausem de mult, si a fost destul de feeric totul, incat uitasem complet de bac si nu mai conta nici daca il trec nici daca nu.

Petrecerea a inceput cu Moderat, adica un duo - sau trio?! - intre baietii de la Modeselektor si Apparat, destul de linistit, cu niste efecte vizuale foarte interesante. Apoi au venit pe scena Basement Jaxx, cu 2 negrese de o energie uimitoare - ele fiind totusi destul de mari. Sample aici.

In orice caz, a fost o iesire binevenita.

Proba 4: Matematica - 8.9

Pot spune doar ca stiam mai degraba sa fac subiectele 2 si 3 decat subiectul 1 care mi s-a parut foarte urat.

Proba 5: Informatica - 8.75

Cu fiecare zi a crescut timpul de stat in sali si asteptat subiecte. MULT. Atat de mult incat la informatica am inceput examenul la 11:20 desi noi eram acolo de la 8. A fost bine ca eram cu 2 colegi de-ai mei in sala si m-am si intalnit cu o cunostinta de familie si am avut ce face 3 ore. Totusi... nu mai aveam tigari, sucul era pe terminate, guma nu mai aveam si mi-era foarte cald si somn. Aa... si nimeni nu mai avea tigari. In orice caz, subiectele au fost okay, ma asteptam la o nota de genul asta, n-a fost soc.

Proba 6: Sport - 9.5

M-am cam sictirit la aceasta ultima proba. Chiar speram sa iau 10 si mi s-a dovedit iarasi ca de fiecare data cand ma duc cu high expectancies la un examen iau mai putin si cand ma duc cu gandul modest de "Vreau doar 5" iese foarte bine. Nu stiu exact ce n-am facut bine, viteza si abdomenele sigur le-am scos. La capra a fost foarte aiurea pentru ca noi ne pregatiseram pe o capra mult mai mica decat cea din Scoala Centrala si posibil sa-mi fi scazut acolo. Iar la baschet noi ne pregatiseram pe un teren mult mai mare. E nota buna si 9.5, nu ma intelegeti gresit, dar in conditiile in care altele au luat note mai mari si nu meritau... e normal sa fiu enervata.

Per total eu mai vroiam o proba [some may know why!] deci experienta asta a bacului a fost mai decenta decat credeam. Doar stresul dinainte e de rau, atat.

9.3 led me to see Moby, Franz Ferdinand, Orbital si nebunia de la Silent Disco cu cei de la Klaxons si cei de la Franz Ferdinand. Voi reveni cu detalii <3

Niciun comentariu: