marți, 28 aprilie 2009

Cutremur

Pentru mine, ideea de cutremur imi inspira faptul ca Pamantul, din inima lui, ne vrea off it si fiecare mic cutremur e o amenintare, un nou pas spre un cutremur mare in care totul se va narui si populatia va fi expulzata. SF, dar imi place ideea.

Unii au simtit cutremurul de pe 26 aprilie, altii nu. Frica cea mai mare in ceea ce priveste cutremurele nu e ca te balangani un pic, ca pana la urma cu totii ne-am dat in leagan si invartitoare copii fiind, ci faptul ca nu stii cat dureaza, cat de puternic va fi si ce se poate intampla. Practic nestiinta creeaza frica, dar asta nu e ceva nou.

Daca am auzi la televizor "Un cutremur de 5.3 grade va avea loc pe data de xx.xx.2009 la ora 18:37 si va dura 20 de secunde" si ar fi scientifically-proven dinainte, nimeni nu s-ar mai panica. Asa insa, luati prin surprindere, am auzit de oameni care au iesit in fata blocului in pijama de frica, mai ales dupa ce au trecut prin cutremurul din '77.

Cand eram mica ma speriau cutremurele dar de indata ce se terminau, mai vroiam unul. Acum insa, dupa ce mi-a povestit taica-miu ca la cutremurul din '77, dupa ce a coborat 2 etaje pe scari si a ajuns afara, a cazut in genunchi de puternic ce era si a mai durat si un minute si ceva, ma cam sperie ideea unui cutremur mai mare de 6 grade.

Ce m-a determinat sa scriu postul asta insa este atitudinea animalelor din casa mea care a fost... nula. Nici cainele, nici pisica nu au avut nici cea mai mica reactie, nici macar in timpul cutremurului, daramite inainte. Sa fie cainele meu asa bleg si Treispe asa de preocupat de mancare incat sa nu mai aiba niciun fel de instinct?!

Niciun comentariu: